Tips voor een leuke wandeltocht

0
167

Veel activiteiten zijn seizoensgebonden. De zee is voor de zomer, de ijsbaan voor de winter en een stedentrip is juist leuk in de lente of de herfst. Maar een boswandeling is ieder moment van het jaar leuk om te doen. Elk seizoen geeft het bos weer een nieuwe uitstraling. Als het warm is buiten kan het onder de bomen juist lekker koel aanvoelen en als de winter zijn intrede doet, kleurt de omgeving oranje en zijn de wandelpaden bedekt met bladeren net een ansichtkaart. Zelfs wanneer het sneeuwt kan het bos magisch zijn door de witte lappendeken die onaangetast over de bodem ligt. Iedere wandeltocht heeft haar eigen karakter maar er zijn een paar tips die voor elke wandeltocht gelden en het nog extra fijn maken.

Goede wandelschoenen

Het lijkt zo vanzelfsprekend om met goede schoenen het bos in te gaan maar de meesten houden het toch bij lekker lopende sneakers. Natuurlijk kan dit goed werken, sneakers hebben een fijne vering en worden vaak gebruikt voor lange afstanden. Maar er zitten ook wat nadelen aan. De meeste zijn niet waterdicht en komen niet over de enkel heen waardoor er snel zand, steentjes en takjes komen waardoor je om de haverklap halt moet houden. Wandelschoenen dames zijn speciaal ontworpen voor lange wandelingen en lenen zich uitstekend voor elk seizoen. Ze zijn niet alleen waterdicht maar zijn ook te gebruiken bij elke temperatuur. Ook ara schoenen zijn een echte aanrader voor wandeltochten op de verharde weg vanwege de speciale zolen. Het is niet alleen comfortabel, maar ook goed voor je voeten!

Lekker maar ook voedzaam eten

Wie is er geen fan van een lekker snack onderweg? Maar als je het doet, kun je het maar beter goed doen! Het is heel verleidelijk om tijdens het lopen een gevulde koek op te knabbelen maar het is geen aanrader door het gebrek aan voedzame stoffen. Suikers tot je nemen is absoluut niet verkeerd. Integendeel, het geeft je juist energie. Maar veel koeken en snoep zorgen later voor een dip vanwege de hoge hoeveelheid suiker. In veel fruit en groentes zitten ook suikers, maar in een lagere hoeveelheid waardoor je langer energie hebt. Maak bijvoorbeeld een fruitsalade met soorten fruit die je nog niet zo vaak hebt geprobeerd. Of zoek een recept op voor een lekkere sandwich! Deze combinatie doet wonderen tijdens verdiende pauze en zorgt ervoor dat je niet op de helft zware benen krijgt en eigenlijk alweer uitkijkt om naar huis te gaan.