Animatiefilms zie je steeds vaker terugkomen op de website van een onderneming. Het is ideaal om een boodschap over te brengen aan een bepaalde doelgroep. Je kunt bijvoorbeeld een tutorial maken, maar ook een specifiek onderwerp duidelijke uitleggen. Voor je onderneming kan het perfect zijn om een product of dienst uit te leggen aan je doelgroep. Je trekt hierdoor niet meer bezoekers, maar zorgt er vooral voor dat er meer conversie plaatsvindt. Bezoekers vinden informatie van groot belang voordat ze een aankoop maken. Een lap tekst met informatie werkt vaak slecht en brengt de boodschap minder goed over vergeleken met een animatiefilm. Echter, is het maken van een animatiefilm niet makkelijk en zijn er tal van zaken waar je rekening mee moet houden. In dit artikel gaan we dit uitgebreid behandelen zodat je er meer over te weten komt.
Doelgroep
Een animatiefilm maak je voor een doelgroep die bepalend is voor je onderneming. Je wilt er daarom voor zorgen dat de animatiefilm relevant is en dat de film de doelgroep aanspreekt. Kijk daarom goed naar het stijlontwerp van de animatiefilm. Maak een keuze uit een 2d animatie of een 3D-animatie, hier zitten veel verschillen in. Een bedrijfsvideo laten maken is van belang en vaak is het verstandig om te kiezen voor 2d animaties. Kijk ook goed waar je doelgroep vandaan komt, zo kun je een animatie plaatsen op social media en op je website.
De juiste boodschap
Je wilt natuurlijk informatie verstrekken aan je bezoeker door middel van een animatievideo. Echter, is het van belang dat je de informatie op de juiste manier overbrengt. De boodschap is belangrijk en je wilt hierbij niet te veel informatie gebruiken. Wees kort en krachtig en zorg ervoor dat je genoeg vragen stelt aan het publiek. Het antwoord op de vraag is natuurlijk je product of dienst en dat is de ideale manier om de boodschap over te brengen. Het moet trouwens ook geen opstapeling van informatie worden. Zorg er daarom echt voor dat er een verhaalvorm ontstaat zodat je interesse wekt bij de kijker van de video.
Schakel een animatiestudio in die gespecialiseerd is in het maken van animatie video’s voor een onderneming. De animatiestudio weet precies hoe ze dit het beste kunnen aanpakken, echter is communicatie van groot belang. Communiceer goed met de animatiestudio en vertel precies wat je in de animatievideo wilt hebben. Met een goede samenwerking en communicatie zorg je voor een mooi eindresultaat.